{"id":319,"date":"2014-03-20T19:00:15","date_gmt":"2014-03-20T19:00:15","guid":{"rendered":"http:\/\/the7.dream-demo.com\/business\/?post_type=dt_portfolio&p=319"},"modified":"2018-11-02T10:56:45","modified_gmt":"2018-11-02T10:56:45","slug":"fashion-photoshoot","status":"publish","type":"dt_portfolio","link":"https:\/\/update.dagnaux.se\/project\/fashion-photoshoot\/","title":{"rendered":"Webbutbildning f\u00f6r behandlare"},"content":{"rendered":"
[vc_row type=”vc_default”][vc_column][vc_column_text]Webbaserad utbildning och tr\u00e4ningssimulator av CGAS-skattning f\u00f6r behandlare inom barn-
\noch ungdomspsykiatri. CGAS \u00e4r en etablerad skattningsskala som m\u00e4ter den psykiska funktionsniv\u00e5n hos barn och ungdomar. M\u00e5let \u00e4r att h\u00f6ja kvaliteten p\u00e5 CGAS-skattningar och d\u00e4rmed ge s\u00e4krare utv\u00e4rdering av olika\u00a0behandlingars effekt.<\/p>\n
Children\u2019s Global Assessment Scale (CGAS) \u00e4r en l\u00e4ttanv\u00e4nd skala som \u00e4r v\u00e4l spridd \u00f6ver landet. Forskning visar dock att det finns stort behov av utbildning. I synnerhet n\u00e4r skalan anv\u00e4nds i st\u00f6rre kliniska sammanhang av behandlare med varierande grad av erfarenhet och skiftande yrkesbakgrund. Att utbilda genom seminarier \u00e4r tidskr\u00e4vande och efterfr\u00e5gan p\u00e5 s\u00e5dana utbildningar kan inte tillgodoses i nul\u00e4get. Det \u00e4r mer flexibelt och kostnadseffektivt att g\u00f6ra utbildningen tillg\u00e4nglig via en webbutbildning. P\u00e5 s\u00e5 s\u00e4tt kan utbildningen ocks\u00e5 standardiseras \u00f6ver hela landet.<\/p>\n
Webbutbildningen \u00e4r tillg\u00e4nglig f\u00f6r all barn- och ungdomspsykiatrisk personal i Sverige s\u00e5v\u00e4l inom specialiserad verksamhet som inom f\u00f6rsta linjen. I den tekniska l\u00f6sningen kommer det att finnas en statistikmodul f\u00f6r att kvalitetsgranska utbildningens inneh\u00e5ll och anv\u00e4ndning.<\/p>\n
M\u00e5l med webbutbildningen \u00e4r:
\n\u2022 att erbjuda en standardiserad CGAS utbildning f\u00f6r samtlig personal som arbetar inom barn- och ungdomspsykiatrisk verksamhet i Sverige
\n\u2022 att utbildningen kan upprepas av deltagaren s\u00e5 ofta det finns behov
\n\u2022 att deltagaren b\u00e5de kan tr\u00e4na sig p\u00e5 att tolka information fr\u00e5n en videofilmad intervju och \u00f6va sig genom att bed\u00f6ma ett antal fall utifr\u00e5n skrivna vinjetter
\n\u2022 att den enskilde deltagaren kan utv\u00e4rdera sina egna resultat genom j\u00e4mf\u00f6relser med expertskattningar
\n\u2022 att projektledaren kan utv\u00e4rdera effekten av utbildningen genom att analysera resultaten p\u00e5 gruppniv\u00e5, till exempel en hel kliniks resultat
\n\u2022 att kvalitetss\u00e4kra utbildningen och d\u00e4rigenom \u00f6ka kvalit\u00e9n i de skattningar som an-v\u00e4nds i nationella register och kvalitetsregister.[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row]<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Webbaserad utbildning f\u00f6r behandlare i m\u00e4tinstrumentet CGAS som m\u00e4ter den psykiska funktionsniv\u00e5n hos barn och ungdomar. Uppdragsgivare: Barn- och Ungdomspsykiatri, Stockholms l\u00e4ns landsting<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":15333,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","dt_portfolio_category":[48,42],"dt_portfolio_tags":[],"yoast_head":"\n